webdesign
seo tips blog
seo blog
seo tips
opleiding webdesign
scampi diabolique
scampi gerechten
tzatziki recept
tzatziki recept
scampi diabolique
scampi diabolique

SEO blog, Seo tip, SEO tips and tricks SEO of search engine optimization, op deze blog zal ik de geheimen van SEO uit de doeken doen. SEO tips and tricks, SEO techniques, alles omtrent dit onderwerp kan je hier terug vinden. Wil je meer weten over google's donkerste geheimen of heb je zelf heel wat tips omtrent SEO. Laat dan maar van je horen! Before I forget, welkom op mijn SEO blog

woensdag 10 juni 2009

SEO en social media

SEO combineren met social media? Wat is social media? De jongens van CommonCraft hebben hier een eenvoudige video over. Het waarheidsgehalte over deze social media video laat ik aan jullie over ;-).

Wanneer jullie deze post over SEO en social media lezen ga ik er van uit dat jullie wel een idee hebben over wat social media en social networking is. Hoogstwaarschijnlijk hebben jullie ook allemaal een twitter, facebook, hyves, ... profiel.



Wanneer je meer weet over social networks bestaat jullie dagelijkse activiteit ook uit stumbling, digging van interessante artikels, verspreiden van links en informatie via twitter. Het retweeten van berichten en noem maar op.

Wat is nu net de combinatie van SEO en social media? Als we SEO even bekijken weten we dat dit methodieken zijn om websites een goede positie te geven in zoekmachines als Google. Het verspreiden van links via twitter, facebook en dergelijke is niet dadelijk aangewezen als een manier om kwalitatieve links te verzamelen. Deze gebruiken allemaal het 'nofollow' attribuut. Dit betekent dat bij het indexeren van deze pagina's de crawler niet de link zal volgen, zodus ook niet jou pagina zal indexeren.

Social media optimization gaat net iets verder. De voordelen die je eruit haalt hebben niet een directe bijdrage tot je SEO maar je moet het net iets verder gaan zoeken.

Stel, je post een link naar één van je nieuwste blog berichten. Je kan er zeker van zijn dat mensen via twitter je artikel zullen lezen. Je weet dat in twitter je link het 'nofollow' attribuut meekrijgt. Anderzijds, mensen die je artikel lezen zullen dit wel misschien gaan taggen via digg, delicious, ... . Weer meer potentiële bezoekers die je verkrijgt naar je blog of website. Dit zal opgepikt worden door andere bloggers die je misschien wel een link zullen geven via hun blog, dat zijn dan wel weer de interessante links die je kan verzamelen via social media. In deze zin doe je aan linkbuilding en heeft social media wel een bijdrage aan je SEO inspanningen.

Hier hebben we het nog niet gehad over andere voordelen die social media geven zoals visibiliteit, gebruikers die op je blog terecht komen en vaker je blog zullen bezoeken en dergelijke meer.

In mijn ogen (en niet die van mij alleen) is het delen van informatie de dag vandaag steeds meer belangrijk. Zo kunnen we wel stellen dat twitter en andere kanalen hier erg interessant zijn. Ook hier weer moet je toch weten hoe je ermee omgaat. Ik persoonlijk heb er bv een hekel aan wanneer mensen je spammen met berichten. Spijtig eigenlijk, je denkt, deze heeft wel interessante informatie om te delen. Plots blijkt het dat hij of zij op regelmatige tijdstippen van de dag 10, 20, tot meer tweets verspreid in 1 keer. Dan heb je afgedaan voor mij, hier denk ik niet dat ik de enige ben.

Waar heb ik nog een hekel aan? Mensen die hun hele leven en elke minuut van de dag delen. Sorry, not interested.

Gebruik social media op een positieve manier, je haalt er voordelen uit. Laat weten wat je doet en deel je informatie zou ik zeggen. Zou dit laatste niet voor mij belangrijk zijn, zou ik nooit deze SEO blog gestart zijn ;-). Cheers, en laat die interessante tweets en dergelijke maar komen.
Digg ThisAdd To Del.icio.us Add To Furl Add To Reddit Fav This With Technorati Add To Yahoo MyWeb Add To Newsvine Add To Google Bookmarks Add To Bloglines Add To Ask Add To Windows Live Add To Slashdot Stumble This

0 reacties:

Een reactie posten