webdesign
seo tips blog
seo blog
seo tips
opleiding webdesign
scampi diabolique
scampi gerechten
tzatziki recept
tzatziki recept
scampi diabolique
scampi diabolique

SEO blog, Seo tip, SEO tips and tricks SEO of search engine optimization, op deze blog zal ik de geheimen van SEO uit de doeken doen. SEO tips and tricks, SEO techniques, alles omtrent dit onderwerp kan je hier terug vinden. Wil je meer weten over google's donkerste geheimen of heb je zelf heel wat tips omtrent SEO. Laat dan maar van je horen! Before I forget, welkom op mijn SEO blog

woensdag 17 juni 2009

Bent u SEO specialist?

SEO specialist, SEO consultant, SEO expert, .... noem maar op, zolang het kind maar een naam heeft :-). De dag vandaag vind je steeds meer en meer individuen die zich als expert of specialist profileren.

Enkele maanden geleden wanneer ik net met mijn SEO blog gestart was, heb ik eens een post geplaatst over SEO tips of SEO scam. Je vindt er een filmpje, waar je zelf over het waarheidsgehalte mag oordelen.





Stel, u bent op zoek naar een SEO specialist. Wie moet u kiezen om u bij te staan met raad en daad? U heeft verwachtingen, weinig of geen kennis van zaken en u zal een keuze moeten maken op basis van vertrouwen. Hoe kunt u weten als u te maken heeft met een SEO specialist of eerder een praatjesmaker?

U vertrouwt op u mensenkennis, klikt het niet, dan zal het niet makkelijk zijn om raad te aanvaarden natuurlijk ;-).

Enkele aandachtspunten zijn:
  1. Transparantie
  2. Kennis van zaken
  3. Gerealiseerde opdrachten
  4. Praatjes of niet
Transparantie
Een niet onbelangrijk onderdeel. Een SEO specialist zal u duidelijk informeren hoe hij of zij tewerk zal gaan. Iemand die reeds een tijdje bezig is met deze materie zal u dit eenvoudig en duidelijk kunnen uitleggen, zonder in technische details te treden. Tijdens een persoonlijk gesprek zal deze uw verwachtingen aftoetsen, al bijsturen en u ook laten weten als deze realistisch zijn. Een duidelijk, realistisch beeld is een fundament waar een consultant zal op verder bouwen.

SEO is niet een eenmalig proces, een goede begeleiding en maandelijkse stand van zaken is een must. Je kan een optimalisatie proces voorstellen als een vicieuze cirkel.
  • analyse
  • stellen van targets
  • optimaliseren
  • uitvoeren
  • rapporteren
Aan de hand van de resultaten zullen er conclusies volgen en we starten opnieuw. Op deze manier kan je doelgericht werken en continu bijsturen waar nodig, rekening houdend met objectieven en doelstellingen.

Kennis van zaken.
Dit spreekt voor zich. Een klant heeft dit niet steeds en zal zijn of haar intuïtie moeten volgen. Spreek op voorhand met meerdere consulenten, dit zal je een duidelijk beeld geven en informeer je best op voorhand. Krijg je steeds een weerkerend verhaal te horen dat je op het internet op 1001 websites en blogs terug kan vinden, wat kan je daar uit concluderen?
Een goede SEO specialist heeft een visie, elk project en traject is anders. Andere doelstellingen en verwachtingen, laat je niet vangen door mooie praatjes. Een expert is vaak een polyvalent iemand, met kennis in huis over meerdere deel aspecten dan enkel en alleen het optimaliseren voor zoekmachines. Er bestaat meer dan enkel je keywords plaatsen in ‘title tag’,’description’, ‘heading’, ‘eerste zeven woorden van je eerste paragraaf’, ‘midden van de tekst’ en ‘aan het einde van je tekst’ ;-).

Gerealiseerde opdrachten.
Een SEO expert zonder portfolio is als een soldaat zonder wapen. Hoe kan je iemand een expert noemen die geen resultaten kan tonen. Hier is geen verdere uitleg meer nodig veronderstel ik.

Praatjes of niet?

Spijtig genoeg moeten we vaststellen dat er de dag vandaag toch heel mensen praatjes verkopen. Denk maar aan diensten waar je voor moet betalen om je website aan te melden bij 500, 700 of 950 directory’s. Geloof je dit echt? Denk je dat dit veel zal helpen aan je optimalisatie?

Nog een goede, een landing page laten ontwikkelen voor 800 euro, geoptimaliseerd voor 5 zoektermen. Altijd lachen geblazen wanneer zulke concrete voorbeelden gesteld worden. Anderzijds wel een methode die verkoopt ;-). Het is best begrijpbaar dat mensen graag een concrete oplossing voorgesteld krijgen, maar deze is toch wel iets te eenvoudig.

Begrijp dit niet verkeerd, landing pages zijn wel zeker gebruikt in effectieve SEO projecten, om bezoekers naar je site te genereren. De landing pages die ik hier bedoel, zijn de pagina’s die je kan laten ontwikkelen, om mensen naar te lokken, die niet behoren tot je website. Het is zelfs zo, dat deze pagina’s op totaal andere domeinen kunnen staan met hier dan een grote button waarmee je door verwezen wordt naar een andere website.
Een echte SEO specialist zal jouw website analyseren en deze als vertrek punt gebruiken. Jouw website staat centraal!
Digg ThisAdd To Del.icio.us Add To Furl Add To Reddit Fav This With Technorati Add To Yahoo MyWeb Add To Newsvine Add To Google Bookmarks Add To Bloglines Add To Ask Add To Windows Live Add To Slashdot Stumble This

2 reacties:

Mike de Bock zei

Goed Artikel! Met deze tips is het een stuk makkelijker om de echte SEO specialisten te onderscheiden van de scammers.

PS: Het filmpje over de SEO scam werkt niet meer.

christophe neys zei

thanks voor de opmerking over het filmpje, ik ga het dadelijk aanpassen ;-)

Een reactie plaatsen