Rand Fish heeft een eenvoudig model gemaakt over het uitvoeren van een SEO project. De SEO piramide. Er zijn echter 2 versies van deze pyramide (2de = Rand Fish van SEOmoz). Er zijn 4 niveau's te onderschieden.
- Het basis niveau, content.
Hoe vaak nog CONTENT = KING. Op mijn SEO blog kan je heel wat info hierover vinden. Heeft je website weinig of geen content, zal het niet eenvoudig zijn je website goed te laten scoren. Hetzelfde voor slechte content. Een website moet regelmatig nieuwe content weergeven. Unieke content, teksten kopieƫren van andere websites is niet de methode om content te vergaren. Goede content is makkelijk te lezen voor zoekmachines.
Dit model neemt de website als centraal voor de SEO. Er zijn heel wat SEO'ers die werken met landingpages. Deze worden geoptimaliseerd voor welbepaalde zoektermen. Deze landingpages moeten de gebruiker opvangen. Vanop deze pagina zal er doorgelinkt worden naar de desbetreffende website. - keywords, zoekwoorden en zoektermen.
Een goede, toegankelijke inhoud voor zoekmachines moet geoptimaliseerd worden. Hier gaan we strategisch onze zoektermen verwerken in de tekst. Zoekwoorden strategisch plaatsen op de pagina zoals in de url, heading, titels, body tekst, hyperlinks, .... . - linkbuilding.
Na het optimaliseren van content gaan we links verzamelen. Goede links met de juiste "link tekst" of "ankertekst". Het is belangrijk om met goede links naar onze website te verwijzen. Beter een aantal goede kwalitatieve links dan een hoop bagger links. - Social.
Een grote troef is een website waar de bezoekers actief kunnen deelnemen aan discussie's, meningen delen, .... . Interactiviteit met de bezoeker geneert weer automatisch nieuwe content op je website, vaak met keywords en dergelijke. Het surfen op je site moet een experience zijn voor je bezoeker.
0 reacties:
Een reactie posten