webdesign
seo tips blog
seo blog
seo tips
opleiding webdesign
scampi diabolique
scampi gerechten
tzatziki recept
tzatziki recept
scampi diabolique
scampi diabolique

SEO blog, Seo tip, SEO tips and tricks SEO of search engine optimization, op deze blog zal ik de geheimen van SEO uit de doeken doen. SEO tips and tricks, SEO techniques, alles omtrent dit onderwerp kan je hier terug vinden. Wil je meer weten over google's donkerste geheimen of heb je zelf heel wat tips omtrent SEO. Laat dan maar van je horen! Before I forget, welkom op mijn SEO blog

maandag 6 juli 2009

Concurrentieanalyse, belangrijk of niet?

Een goede concurrentieanalyse is de start van uw SEO traject. Veel bedrijven stappen te vaak lukraak in een SEO traject. Een goede locatie voor uw bedrijf is een belangrijke voorwaarde voor succes. Voor het internet is dit net hetzelfde. Het verschil hier is dat een goede locatie, een goede positie inhoud in de zoekresultaten van de zoekmachine.

Wil je optimaal gebruik maken van een SEO traject dan start je met een concurrentieanalyse. Aan de hand van de deze resultaten ga je objectieven samenstellen, doelen bepalen en stap voor stap werken naar een goed eindresultaat.

Hoe kan je immers een goed eindresultaat bereiken als je niet weet op wat je moet bereiken?

Het uitvoeren van een concurrentieanalyse omvat een aantal stappen. De website wordt onderworpen aan een grondige screening. Deze screening omvat zowel een technische evaluatie van de website als een inhoudelijke evaluatie.

Een technische evaluatie kan inhouden:
  • semantische opbouw
  • correct gebruik van meta data
  • cross linking
  • integratie sitemap, RSS, (social bookmarks), blog, FAQ, (enz...)
  • SEF url’s
  • sitemap
  • robots.txt
Inhoudelijke screening:

Deze is al dan niet de meest belangrijke screening. In de inhoudelijke evaluatie ga je alles nagaan wat te maken heeft met de content van de website. Ik heb al heel wat berichten gepost op mijn SEO blog hierover. Ik kan het niet vaak genoeg zeggen: content = KING. Al je SEO efforts slagen of vallen in deze fase.

Keyword research is een eerste stap. Je moet bepalen welke keywords je gaat gebruiken in je SEO strategie. Bij het selecteren van deze keywords is het ook altijd interessant om te weten welke keywords concurrerende websites goed op scoren.

Hier zijn we dan bij een volgende stap. Wanneer je weet waar je concurrenten de target leggen, en je weet hoe ze dit doen, dan kan je ook een inschatting maken wat jij moet gaan doen om je concurrenten te verslaan ;-).

Ik zou zeggen, analyseer websites voor je start. Je kan beter dadelijk goed van start gaan ipv nadien alles te gaan aanpassen, dit zal je resultaten vertragen.
Digg ThisAdd To Del.icio.us Add To Furl Add To Reddit Fav This With Technorati Add To Yahoo MyWeb Add To Newsvine Add To Google Bookmarks Add To Bloglines Add To Ask Add To Windows Live Add To Slashdot Stumble This

2 reacties:

Stijn zei

Terecht, maar welke onderwerpen plaats je net in een concurrentieanalyse. Ik kan me voorstellen dat klanten vaak hier niet voor opteren, net omdat dit voor hun allemaal nieuw lijkt.

Ieniemienie zei

Het kan misschien net jou taak zijn om potentiƫle klanten te overtuigen wel de tijd te nemen om een concurrentieanalyse te laten uitvoeren. Dit kan enkel in hun voordeel spreken en je kan doelgericht te werk.

Een reactie posten