webdesign
seo tips blog
seo blog
seo tips
opleiding webdesign
scampi diabolique
scampi gerechten
tzatziki recept
tzatziki recept
scampi diabolique
scampi diabolique

SEO blog, Seo tip, SEO tips and tricks SEO of search engine optimization, op deze blog zal ik de geheimen van SEO uit de doeken doen. SEO tips and tricks, SEO techniques, alles omtrent dit onderwerp kan je hier terug vinden. Wil je meer weten over google's donkerste geheimen of heb je zelf heel wat tips omtrent SEO. Laat dan maar van je horen! Before I forget, welkom op mijn SEO blog

woensdag 25 februari 2009

5 SEO fouten die je moet vermijden!


SEO is niet zozeer moeilijk, gewoon je gezond boerenverstand gebruiken ;). Er worden vaak fouten gemaakt tegen enkele factoren die erg belangrijk zijn voor je SEO praktijken.
Enkele veel voorkomende SEO fouten zijn:
  1. fouten in de navigatie
  2. ondoordachte website structuur
  3. slecht gebruiken van je hyperlinks
In deze post ga ik enkele voorbeelden geven van veel gemaakte fouten in
websites, die voor SEO zeker niet kunnen.
  • de naam van het bedrijf, product of brand wordt getoond in elke pagina titel. Ongelooflijk, de pagina titel is één van de belangrijkste factoren die je gebruikt voor je SEO optimalisatie. Hier plaats je je zoekwoorden waarmee je wil gaan scoren in de zoek robots.
  • volledige afbeeldingen voor je header. Een afbeelding in de header van je webpagina is in termen van design tuurlijk nodig, anderzijds. Google leest deze images niet. Gebruik je header om met grote titels te werken, hier plaats je weer je keywords of zoektermen waarmee je wil scoren in de rankings en je gebruikt een background image als grafisch element.
  • afbeeldingen gebruiken als navigatie. Wanneer ik dit zie begin ik persoonlijk aan een heel hoog tempo mijn geduld te verliezen. Een geluk dat anderen niet dadelijk aan mijn gezicht kunnen zien wat mijn persoonlijke mening op dat moment is. Afbeeldingen gebruiken in een navigatie valt voor mij niet onder SEO maar het is een verdomde SOA (meer uitleg is niet nodig denk ik).
  • dynamische url's. Heerlijk om te zien, http://www.ikgebruikdynamischeurls.com?id=03256987569&fph=5486&cat=02&page=_op5a1.
    Een zoekmachine leest een url net hetzelfde als jij en ik. Versta jij dit als eenvoudig mens met een beetje gezond boeren verstand wat hier in deze url staat? Je url's moeten makkelijk te lezen zijn zoals bv
    http://www.domeinnaam.com/seoblog/seo-tips-voor-een-goede-url.html
    zie je het verschil ;-).
  • denken dat je gedaan hebt! Veel mensen zijn zich helemaal niet bewust dat SEO een continu proces is. Eens je website goede resultaten haalt moet dit onderhouden worden. Steeds werken naar nieuwe en meerdere zoekwoorden en zoek termen waar je de focus moet op stellen. Dit is de enige manier om steeds maar meer en meer bezoekers te krijgen.
Ik kan nog heel wat SEO fouten opsommen. Niet enkel van contextuele aard maar ook enorme technische blunders. Dit laatste is nog niet aan bod gekomen maar in de toekomst mag je je aan de meer zwaardere kost nog verwachten op mijn SEO blog.
Digg ThisAdd To Del.icio.us Add To Furl Add To Reddit Fav This With Technorati Add To Yahoo MyWeb Add To Newsvine Add To Google Bookmarks Add To Bloglines Add To Ask Add To Windows Live Add To Slashdot Stumble This

0 reacties:

Een reactie posten