webdesign
seo tips blog
seo blog
seo tips
opleiding webdesign
scampi diabolique
scampi gerechten
tzatziki recept
tzatziki recept
scampi diabolique
scampi diabolique

SEO blog, Seo tip, SEO tips and tricks SEO of search engine optimization, op deze blog zal ik de geheimen van SEO uit de doeken doen. SEO tips and tricks, SEO techniques, alles omtrent dit onderwerp kan je hier terug vinden. Wil je meer weten over google's donkerste geheimen of heb je zelf heel wat tips omtrent SEO. Laat dan maar van je horen! Before I forget, welkom op mijn SEO blog

maandag 13 september 2010

Content strategy: 10 stappen voor je social content!

social media content strategyWaarom gebruik maken van strategische content? Elk bedrijf of organisatie heeft content. Deze bestaan in allerlei formaten, gaande van documentatie, video, afbeeldingen, white papers, podcasts, etc .... .

Al te vaak wordt met deze informatie veel te weinig gedaan, beter nog, deze wordt niet strategisch ingezet. Er worden pdf bestanden aangemaakt, webpagina's gepubliceerd. Is dit de informatie die je bezoeker verwacht?

De dag vandaag zijn er heel wat meer opportuniteiten die je kan gebruiken om goede content te creëren. “Living content”, dewelke aangemaakt en onderhouden wordt door het bedrijf en de community.

De voordelen zijn:
  • Kosten verminderen voor support.
  • Het verhogen van je revenue.
  • Verkrijgen van nieuwe en betere inzichten.
  • Het maakt jou meer intelligent.

Hoe creëer je strategische social content?

Laten we de volgende elementen eens meer in detail gaan bekijken. “Content curation”, het proces van het samenstellen, samenvatten, categoriseren en interpreteren van je informatie afkomstig uit verschillende bronnen, dewelke relevant is voor je gebruiker.



1) De kracht van de community.
Creëer een community met je gebruikers zodat deze elkaar kunnen helpen met je product(en) of services. Jou gebruikers hebben heel wat te vertellen over je product, geef hen de kans hiertoe. Het voordeel is dat je hier de kwaliteit en hoeveelheid van je informatie kan verbeteren.


2) Social selling.
Het bedrijf of organisatie en de community ontwikkelen een een-op-een relatie dmv content. Een directe relatie ontwikkelen met je prospecten en huidige klanten geeft heel wat voordelen. Je laat merken dat zij belangrijk zijn.


3) Ontwikkel een verbintenis en neem deel aan de community.
Zet anderen aan om toe te treden en “keep the conversation”. Biedt je klanten iets aan wat waarde heeft voor hun. 70% Van de mensen worden immers aangetrokken door je brand omdat zij er een deel van willen.

Hou nauwgezet hun online activiteiten in het oog om een beter inzicht te verkrijgen in potentiële kanalen voor je verkoop of andere opportuniteiten.

4) Maak gebruik van reviews en ratings.
Voor jij overgaat tot de aankoop van een product, lees jij niet wat anderen te vertellen hebben hierover? Feedback en ratings helpen je gebruikers bij het beslissen wat belangrijk is voor hun.

5) Social currency.
Beloon je gebruikers zodat zij deelnemen aan het spreiden van je informatie en product documentatie. Je kan automatisch content en documentatie verkrijgen dmv crowdsourcing. De community ontwikkelt jou content en jij beloont hen hiervoor met badges.


6) Smart search.
Een goede contextuele search die de meest relevante resultaten geeft aan de gebruiker. Meet zeker je interne search zodat je weet welke informatie belangrijk is voor je gebruikers. Een goede search heeft natuurlijk als voordeel dat je gebruiker snel en makkelijk zijn informatie kan terugvinden en deze geeft trouwens ook een ideale gelegenheid om te werken met cross selling.

7) Social sharing.
Uiteraard kan deze niet ontbreken. Deel je content via social networks, je kent ze wel als Facebook, Linkedin, Twitter, etc .... . Handige manier ook om je refferal links uit te breiden.



8) Social logins.
Deze is in mijn ogen nog maar al te vaak niet aanwezig. Een login kan een ware struikelblok op je website vormen. Waarom ook steeds weer je bezoekers een gebruikersnaam en paswoord laten aanmaken?

Een bezoeker kan zich ook aanmelden op je website door gebruik te maken van zijn of haar Facebook account, Google, Linkedin en dergelijke.

Voordelen hier zijn:
  • Niet weer een account aanmaken.
  • Een struikelblok minder voor je website.
  • Je verkrijgt meer informatie over je gebruikers.


9) De kracht van crowdsourcing.
Crowdsourcing is het uitbesteden van werkzaamheden aan een internetmenigte. Je gebruikers zullen vrijwillig een bijdrage leveren. Dit kan zijn door het schrijven van content over je producten of diensten, maar ook het posten van video's, tutorials, afbeeldingen, etc .... .


10) Analytics.
Deze laatste heeft echter niet veel uitleg nodig. Jij wil toch ook je resultaten weten.


Heb jij hier echter nog aan toe te voegen of heb ik iets over het hoofd gezien? Heb jij zelf nog interessante tips voor content strategy, voeg deze zeker toe aan deze post.


Digg ThisAdd To Del.icio.us Add To Furl Add To Reddit Fav This With Technorati Add To Yahoo MyWeb Add To Newsvine Add To Google Bookmarks Add To Bloglines Add To Ask Add To Windows Live Add To Slashdot Stumble This

2 reacties:

Brecht Billiet zei

Interessante post

Jessica zei

'Wat een nutig artikel om te lezen! Mijn complimenten

Een reactie plaatsen